پنج افسانه رایج درباره امنیت در اینترنت
 
در این مطلب پنج باور نادرست رایج درباره امنیت در دنیای وب توسط کارشناسان امنیت شکافته شده تا کاربران با بهره‌گیری از آنها هم باورهای خود و اطرافیان‌شان را اصلاح کنند و هم امنیت زندگی آنلاین‌شان را ارتقا دهند.
 

مجله اینترنتی برترین ها

 

 

برترین ها: در این مطلب پنج باور نادرست رایج درباره امنیت در دنیای وب توسط کارشناسان امنیت شکافته شده تا کاربران با بهره‌گیری از آنها هم باورهای خود و اطرافیان‌شان را اصلاح کنند و هم امنیت زندگی آنلاین‌شان را ارتقا دهند.

درباره دنیای تخصصی امنیت اینترنت٬ همچون بسیاری عرصه‌های دیگر٬ افسانه‌هایی سینه به سینه نقل می‌شوند که اگرچه از نگاه متخصصان آشکارا صحت ندارند٬ اما در باورهای عمومی جای مستحکمی برای خود یافته‌اند.

وب‌سایت «لایف‌هکر» برای بررسی این افسانه‌ها و ماجراهای نادرستی که در باورهای عمومی ریشه دوانده‌اند پای صحبت متخصصان دنیای امنیت نشسته تا تفاوت خیال و واقعیت را روشن کند. این مطلب دربرگیرنده تجزیه و تحلیل پنج افسانه رایج درباره امنیت وب در سراسر جهان است.

تجزیه و تحلیل پنج افسانه رایج درباره امنیت در اینترنت


:: موضوعات مرتبط: مطالب روز، ،
نويسنده : amir


برترین ساعت‏های هوشمند
 
این روزها بازار گجت‏های پوشیدنی به‏ ویژه ساعت‏های هوشمند داغ است و شرکت‏های فناوری هریک به نوعی در سعی و تلاشند تا در این بازار رقبای خود را کنار بزنند و مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند.
 

روزنامه دنیای اقتصاد - عاقله ترابی: این روزها بازار گجت‏های پوشیدنی به ‏ویژه ساعت‏های هوشمند داغ است و شرکت‏های فناوری هریک به نوعی در سعی و تلاشند تا در این بازار رقبای خود را کنار بزنند و مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند.

هرچند ساعت هوشمند ایده جدیدی نیست و از سال ۲۰۰۱ توسط IBM کلید خورده است ولی این محصول در ماه ‏های اخیر وارد فصل جدیدی در دنیای فناوری شده است. ساعت‏های جدید ابزارهای کامپیوتری متصل به اینترنت هستند که طراحان با اتصال آن به موبایل و گوشی هوشمند ارتباطات نوینی را خلق می‌کنند.

با این حال کاربران بسیاری هستند که به نظرشان ساعت هوشمند کارآیی چندانی ندارد و هنوز دلیل قانع ‏کننده‏ای پیدا نکرده ‏اند که از این ابزار استفاده کنند. ظاهرا بازار ساعت‏های هوشمند هنوز آن‏طور که باید نتوانسته کاربران را مجاب به استفاده از این فناوری کند. موضوع مهم در این بین این است که این فناوری همچنان در ابتدای راه است و هنوز کمی زمان لازم است تا به مرحله‏ ای برسد که کاربران به آن احساس نیاز کنند و البته همه می‏دانیم که دیری نمی‏ پاید که در دست همه ما به جای ساعت‏های سنتی انواع ساعت‏های هوشمند به چشم می‏خورد؛ همان‏طور که تلفن همراه در ابتدای ورودش به بازار محصولی لوکس بود که در دست معدودی از افراد بود ولی حالا از ضروریات همه ما شده است. در ادامه به معرفی آخرین ساعت‏های هوشمندی که وارد بازار شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده ‏اند، می‏ پردازیم.

 Apple Watch

برترین ساعت‏های هوشمند


نويسنده : amir


طنز؛ جامعه طبقاتی یا جامعه همکف؟!
 
واقعا ما با پول‌داشتن کسی مشکل نداریم، مگر اینکه پولش را انحرافی و رانتی و آقازادگی به دست آورده باشد. مدرسه خصوصی و دولتی هم به‌هرحال وجود دارد. اما یک‌بام‌ودوهوا نمی‌شود.
 

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

واقعا ما با پول‌داشتن کسی مشکل نداریم، مگر اینکه پولش را انحرافی و رانتی و آقازادگی به دست آورده باشد. مدرسه خصوصی و دولتی هم به‌هرحال وجود دارد. اما یک‌بام‌ودوهوا نمی‌شود. نمی‌شود که یک مدرسه زد که نصفش پولداری باشد، نصفش بی‌پولی. چطوری؟ اینطوری که به گزارش ایلنا، یک مدرسه در تهران بچه‌ها را از لحاظ طبقاتی دسته‌بندی و از لحاظ مالی بسته‌بندی کرده. چطوری؟ اینطوری که مدیر مدرسه گفته ما هزینه کردیم و نصف مدرسه ما هوشمند است، نصف دیگرش هم لابد بی‌هوش است.

حالا بچه‌ها را جای اینکه بر اساس هوش تقسیم کند، بر اساس پول تقسیم کرده. ممکن است باهوش‌ها الان رفته باشند قاطی باقالی‌ها، چون بی‌پول بوده‌اند. به همین مناسبت ما آمبولانس را پارک کردیم و رفتیم تا گزارش واقعی به شما بدهیم؛ در بخش هوشمند این مدرسه عجیب در منطقه 5 تهران، همه‌چیز کامپیوتری شده. کلاس‌ها، تخته سیاه‌ها، راهروها، پنجره‌ها، دستشویی‌ها و آبخوری‌ها. چطوری؟ اینطوری که بچه‌پولدارها با فشار یک دکمه درس یاد می‌گیرند.

 در حالی که در بخش بی‌پول‌ها، بچه‌ها تنها دکمه‌ای که می‌توانند دست بزنند، دکمه کاپشنشان است که آن‌هم فشاری نیست و بازوبسته‌کردنی است. همچنین مراسم صبحگاه دو قسمت است. در قسمت اول پرسنل مدرسه صبح‌به‌صبح صف می‌کشند و به پدر و مادر پولدارها ادای احترام می‌کنند. بعد ولی‌نعمتان اولیای مدرسه که رفتند، بچه‌بی‌پول‌ها را به صف می‌کنند و بشین پاشو می‌دهندشان. دستشویی بخش هوشمند هم اینطوری است که به‌صورت هوشمند وقتی بچه وارد شد همه‌چیز اتوماتیک و خودبه‌خود پیش می‌رود و بچه مردم دست به سیاه‌وسفید نمی‌زند. اما در بخش بی‌هوش بچه‌ها باید به شیوه سنتی و غیراتوماتیک، دست‌به‌کار شوند.والا زمان ما، اینقدر اخلاقیات مهم بود که مصرف برخی میوه‌ها هم ممنوع بود. بچه نمی‌توانست موز ببرد مدرسه که یکی دلش بخواهد.

الان چرا اینطوری شده و مدیر این مدرسه چه بچگی سختی داشته که الان دارد به بچه‌ها سخت می‌گیرد! همچنین مدیر این مدرسه گفته خرج کرده و الان بخش هوشمند تاچی شده. یعنی بچه‌ها می‌توانند به‌راحتی انگشت بزنند و با فشار انگشت علم بیاموزند. اما همین اتفاق اگر در بخش دیگر مدرسه بیفتد زنگ می‌زنند به اولیا.ولی فکر می‌کنم جناب مدیر اگر تالار عروسی هم راه بیندازد، اگر کسی هدیه تپل داد اجازه می‌دهد مراسم عروسی را تاچ کند. تا دیروز مساله طبقاتی‌بودن جامعه بود. الان مساله این است که طبقه بالا و پایین جامعه را می‌خواهند بکنند همکف که به نظر امکان‌پذیر نیست و صددرصد یک جاییش می‌زند بیرون.


نويسنده : amir


طنز؛ برنامه‌های رادیوی احمدی‌نژاد!
 
مسوول کمیسیون فرهنگی هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد) گفت: «در حال حاضر ما در حال فراهم ‌کردن مقدمات لازم برای ایجاد یک شبکه رادیویی هستیم و می‌خواهیم «رادیو هما» را فعال ‌کنیم.
 
محسن حدادی در خبرآنلاین نوشت: مسوول کمیسیون فرهنگی هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد) گفت: «در حال حاضر ما در حال فراهم ‌کردن مقدمات لازم برای ایجاد یک شبکه رادیویی هستیم و می‌خواهیم «رادیو هما» را فعال ‌کنیم.
 
گفتگوی ویژه صبحگاهی:

من شنیدم شما شنوندگان از ساعت 9 منتظرید من بیام باهاتون حرف بزنم...از اتاق فرمان اشاره می کنن، از هشت...مردم از هشت؟ از هفت؟ از شیش؟ از پنج و نیم؟ از چهار صبح رادیو رو روشن کردین تا من بیام...خب اومدم. اتفاقا امروز یه لیستی توی جیبم دارم که اگه درش بیارم خیلی ها باید ابو بریزن اونجا که...
 
*
بر اساس فعالیت کمیسیون یاد شده، در روزهای آتی منتظر شنیدن راه اندازی این شبکه های اینترنتی و رادیویی، تلویزیونی و ماهواره ای باشید:
 
شبکه «هلو»

اشتباه نکنید این شبکه ماهواره ای متعلق به دکتر لنکرانی نیست، این شبکه مخصوص «هواداران لولویی که ممه را برد» است و بیشتر در حوزه سیاست خارجی فعالیت می کند.

رادیو «مان»

این شبکه رادیویی متعلق است به مظلوم ترین عضو کابینه احمدی نژاد، یعنی محمدرضا رحیمی است. رادیو مان مخفف «معاون اول نظام» بعد از دادگاه، فعالیتش را در دو بخش قضایی، اقتصادی آغاز می کند. در بخش اول از رسانه ها شکایت می شود و در بخش دوم به آموزش بیمه داری در چند گام پرداخته می شود.

شبکه اجتماعی «خز»

متعلق به هواداران خاوری و زنجانی است که از ابتدای آبان با هدف حمایت از بی گناهان عالم بویژه این دو کارآفرین برتر آغاز به کار می کند.

صدای «ببم»

شبکه متعلق به «باورمندان بقایی و مشایی» است که به صورت ماهواره ای فقط در کشورهای امریکای لاتین پخش خواهد شد.

رادیو قمپز:
قلندران مرید پول زنجانی
 
شبکه دق:
دلشدگان قاضی (مرتضوی)
 
تلویزیون هخا:
هواداران خاوری و احمدی نژاد
 
رادیو برون مرزی مبعن(عربی):
منتظران بهار، عاشقان ناهار
 
شبکه مزدک:
مریدان زنجانی و دلواپسان کلید
 
رادیو شدت:
شبکه دورزدن تحریم
 
شبکه تبخال:
ترفداران باسواد خدمت و ادالت و لیاقت
 
رادیو 4سین:
ساده زیستی، سفره نفتی، سیب زمینی، سهام عدالت
 
نیز در سالگرد حماسه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با دست مهندس عزت افتتاح می شود.
 
ته دیگ

استاد محمد خزاعی، دبیر جشنواره مقاومت فرمودند که دولت یازدهم ژنرال فرهنگی ندارد.
 
به قول شاغلام گل آقا شما یا نمی دانی «ژنرال» کیست، یا نمی دانی «فرهنگ» چیست. شما که علاوه بر این دولت، در دولت قبل هم از پول نفت سر سفره مردم، جشنواره داری می‌کردید، باید بهتر بدانید که «ژنرال» از «سرجوخه» پایین تر نیست.
 
ضمنا نام دو ژنرال فرهنگی دولت قبل را با رسم شکل برای ما ارسال کنید.
 

نويسنده : amir